Avengers Book Tag

Háát itt is vagyok. Egy borzalmasan gyenén sikerült állásinterjú után azt hiszem inkább belemenekülök a kavargó és gonosz kis gondolataim elől ebbe a Tag-be. Miközben elbújok egy takaró alá. Mert úgy láthatatlan vagyok. Szóval innen is naagyon szépen köszönöm A b e t h -nek, hogy kihívott rá, nagyon aranyos tőled, hogy gondoltál rám. És igazából még jókor is jött! :D
Őszintén nagyon nem emlékszem már arra, mikor is csináltam egyáltalán ilyen tag-et. Meg sajnos elég régóta nem olvastam úgy és annyit, mint ahogy szerettem volna, vagy terveztem, de azért még vannak "friss" kétezer éves élményeim. Azért még így van pár jó könyv a tarsolyomban, főleg hogy az utolsó évemben, az egyetemen egy kurzus miatt beleszerettem barátnőmmel a kortárs orosz irodalomba is, szóval remélem néhány olvasmányhoz kedvet kaptok. ^^





VASEMBER - egy könyv, ami megnevettet
Biff evangéliuma. Komolyan mindig ez az első könyv, ami beugrik, mert én személy szeirnt mindig sírva röhögtem rajta, akárhányszor csak olvastam. Kár, hogy nővéremé a köny, ő meg Bp-n él, szóval nem tudom minden nap levenni és olvasgatni, de fergetegesen jó pillanatokat okozott. 

- Szóval mit láttál a sivatagban?
- Az Ördögöt.
- Az Ördögöt?
- Ja. Megkísértett. Hatalommal, vággyal, szexszel meg minden. Visszautasítottam.
- Hogy nézett ki? 
- Magas volt.
- Magas? A sötétség hercege, a kísértés kígyója, minden gonosz forrása, és csak annyit tudsz róla mondani, hogy magas? 
- Elég magas.
- Remek, akkor már megismerem.

Egyébként Karinthy Frigyes - Így írtok ti műve is imádnivaló. 😆

AMERIKA KAPITÁNY - egy könyv pozitív üzenettel 

Anna Gavalda - Együtt lehetnénk. Varázslatos történet, én sem hittem, hogy ennyire tetszeni fog, hogy ennyire megszerettem az összes szereplőjét. Nehéz róla így írni, nehéz róla bármit is mondani, egyszerűen el kell olvasni, mert érezni kell ezt a könyvet és megismerni a szereplőit. És legyen bármilyen elhagyatott egy ember, a legváratlanabb pillanatban a legfurcsább társaságban találhatja meg önmagát és a családját is.

FEKETE ÖZVEGY - egy könyv kick-ass női hőssel
Egyik legszebb és legjobb gyerekkori könyvem, Julie Bertagna - Exodus 2100 című műve. Imádtam már akkor is, amikor gyerekfejjel nem igazán tudtam megérteni a globális felemegedés és az ehhez kapcsolódó problémákat. De nagyon szerethető és nagyon király női főhőse van, akit nagyon megszerettem. Mara egy vagány, bátor és erős lány, aki azért volt képes kűzdeni egy számára teljesen ismeretlen közegbe csöppenve, hogy a saját népének jó legyen. Én nem vagyok ilyen bátor és talpra esett, úgyhogy nagyon a szívemhez nőtt.


SÓLYOMSZEM - egy könyv, amit jó lenne, ha többen olvasnának
Nos, akkor orosz kortárs irodalom! :D Iagzából én nagy rajongója vagyok eleve az orosz művészetnek és az orosz irodalomnak is, és élveztem, hogy a kortárs orosz irodalmat is megismerhettem tavaly az utolsó két félévem alatt. Mondhatnám Pelevintől a Sárga nyilat, ami egy novelláskötet és a személyes kedvencem a címadó történet, mert nem csak hogy elgondolkodtató, de teljesen az orosz életmód és személet kis mozzanatát eleveníti meg. Vagy Ljudmilla Ulickajától a Médea és gyermekeit.Mert az a könyv gyönyörű és kedves. És a hebehurgya és furcsa különösen nagy család akár az enyém is lehetne. Ez a történet szép, fájdalmas és mégis a gyönyörű. 

HULK - egy könyv, ami feldühít
Az összes Alkonyat könyv, minden ésszerűtlenségével és logikátlanságával együtt. Szerencésre mindig sikerül olyan műveket olvasnom, amik tetszenek, bár meg kell, hogy mondjam... Ha nem is dühítő, de fárasztó és nyögvenyelős volt Tolsztoj Szevasztopolja is. Én imádom az írót, egy külön órám volt róla is (Hmm, de sok orosz szabválam volt az utolsó évemben XD), de ez a műve eléggé száraz és unalmas is volt tőle. A későbbi novellái és regényei már sokkal jobbak. 

THOR - egy karakter, akinek csodálom az erejét
Imádom Téodent a Gyűrűk Urából, Lyrát, az Arany Iránytűből, mert az ő karakterfejlődése is zseniális és egy nagyon erős női szereplő. Atráskót a Végtelen Törrténetből... És még sorolhatnám, de akkor sose érnék a végére. XD

LOKI - egy nagy meglepetést okozó csavar
Hmm. Igazából amitől nagyon eldobtam az agyam az a Battle Royale volt. Nagyon jó csavart dobott be az író, amire én gondolni sem tudtam volna, szóval hűha. Nehezen hevertem ki. De itt van még Orwell 1984-e is. Mert az a könyv a végére döbbenetes. És fáj. És atyaég, nehezen tér magához utána az ember. De Thomas Hardy sem fukerkodik a csavarokkal az Egy tiszta nőben. Hmm, hát ennek is a végére értem, jót tett egy kis könyves nosztalgia. Nem igazán tudok egyelőre kihívni senkit, még vissza kell rázódnom ebbe a közösségbe is, de ha eszembe jutnak emberek, és blogok, akkor majd frissítem egyszer csak a bejegyzést. :D

2 megjegyzés:

  1. Érdekes, de nekem az orosz irodalom kevésbé jött be... vagyis inkább ilyen hullámokban tetszett, nagyon kedvfüggő volt, hogy na most nekiessek, vagy sem :D
    Tényleg, Lyrát is lehetett volna mondani! Pedig nem rég fejeztem be az Úr sötét anyagai második évadot.
    A Battle Royale bennem is megfordult, de valahogy kevésbé csattant, vagy lehet, hogy azért, mert már nem fiatalon olvastam és úgy valahogy minden másképp jön le :d vagy nem is tudom. Mindenesetre jó volt olvasni, főképp ilyen hamar! És lett egy-két könyv, amit begyűjtöttem, mint leendő olvasnivaló ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (minidg majdnem a törlésre megyek a válasz helyett szóval ha törlődik a kommented csak én voltam béna XD)
      Amúgy igen, kell hozzá egy kis hangulat, olyan kis mélabósak egyébként, vagy nagyon groteszkek. XD
      Óó, én a másodikat még nem kezdtem el, kíváncsi vagyok milyen.
      Szerintem én abba annyira belemerültem, hogy csak sodródtam, asszem én is olyan elsőéves egyetemistaként olvastam. :D Ó, de jó, kívácnsi vagyok azok tetszenek-e majd neked. :3

      Törlés